Sunday, February 19, 2012

ikka Kovalam

Lõunane templi festival oli väga huvitav. Asi seisnes selles, et naised keetsid reas väikse lõkke peal riisiputru, neid võis vast olla üks 50 ringis. Siis tuli preester, tantsis, väristas keha nagu mingi laksu all oleks ja siis hakkas seda keevat riisiputru endale palmiokstega selja peale viskama. Preestri ümber oli kümmekond pillimeest, kes siis trummi põristasid ja pasunat puhusid.
Õhtul oli festivali lõpetamine. Templis oli lilletseremoonia, mis siis seisnes selles, et mingi teine preester või tegelane oli veel rohkem transis ja loopis lilleõisi õhku. Hiljem oli kontsert, mida me vaatama ei jäänud kuna see muss polnud just meie maitse :) Öösel kell 2 oli Tiiu kuulnud hirmsat paugitamist, vist sis ilutulestik.
Järgmisel päeval võtsime tripi elevantide juurde ja loodusparki, mis jäävad 40 km kaugusele. Meiega koos tuli ka üks Anu sõbranna. Auto 500 rs, elevandid 10 + 200 sõitmine + 100 taldrikutäis toitmine ja looduspark 8 + 300 safari. Elevandid olid väga nummid, kaks poega 6 aastased ja nende vanemad. Poegi saime järves pesta. Kähma ja Tiiu käisid nende ema seljas sõitms ja siis saime neid veel sööta. Väga vahva üritus.
Siis läksime loodusparki "safarisse". Paadiga viidi lõvide juurde, hirvede ja krokode juurde. Lõvisafari oli esialgu paljulubav. Plakatilt lugesime, et pargis peaks olema 411 lõvi. Pandi bussi, aed selja tagant kinni ja algas sõit võsases metsas. Siis oli 2 lõvi, keda bussist vilksamisi nägime. Ükshaaval lasti ka välja, Tiiu käis vähemalt väljas pildistamas. Koht kus lõvid parasjagu olid oli aia ääres ja miski petoonkivi peal lebotasid, ei jäänud küll muljet, et nad vabalt suure ala peal elavad. Arvasime, et asi läheb ikka edasi ja küll hiljem neid rohkem näeme aga peale ca 5 minist peatust nende 2 lõvi juures viidigi paadi juurde tagasi. Pole küll varem safaril käinud aga see vist küll see polnud. Järgmiseks viidi vaatama tavalisi eesti bämbisi ja siis paar krokot. Ja oligi kogu üritus, väike feil ühesõnaga :)
Teepeal koju ronisime kõrgele templi juurde, kuhu viis trepp 1000 astmega. Hea trenn ja suurepärane vaade. Kokkuvõttes me siiski ei kahetse, et käisime kuna vandud, loodus ja tempel olid väga lahedad.
Õhtul tegime kodust süüa ja maitses väga hea, kuigi ka väljas süües on siin alati toidud väga maitsvad olnud. Nüüd oleme jälle rannalainel ja teisipäeval külastame Kerala pealinna - Thiruvananthapuram aga kuna ilmselgelt keegi ei suuda seda hääldada on sellel ka vähe suupärasem nimi - Trivandrum.